sazehplus

sazehplus

sazehplus

sazehplus

  • ۰
  • ۰

متره باز

در این روش که بیشتر مواقع در ابتدای عملیات اجرایی و یا حتی قبل از آغاز عملیات اجرایی و به منظور مدیریت بهتر و دست یابی به هزینه های تقریبی پروژه مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرد، برآورد هزینه اجرا و مدت زمان لازم برای اجرای یک پروژه (با استناد به منابع انسانی، ماشین آلات و مصالح و شاخص های اندازه گیری علمی و تجربی هر یک از این موارد) بدون استفاده از تجزیه بها امکان پذیر نیست و هر چه تجزیه بهای مورد استفاده از نظر مصالح و نیروی انسانی و ماشین آلات مورد نیاز به واقعیت نزدیک تر باشد، به همان میزان برآورد اولیه به هزینه اجرایی پروژه نزدیک تر خواهد بود. در این روش، کلیه کارها و مقادیر محاسبه شده از روی جداول متره محاسبه و برای هر کار تجزیه بهای مربوطه انجام میگیرد.

صورت وضعیت موقت

برای انجام تجزیه هریک از اقلام کار به بخشهای نیروی انسانی، ماشین آلات، مصالح، حمل و غیره می توان از منابع زیر و در غالب جداول استاندارد مربوطه و یا داده های آماری و قیمتی سازمان ها و مراجع ذیربط نظیر بانک مرکزی، مرکز آمار، سازمان مدیریت و ... استفاده نمود:

  1. استفاده از آنالیزها و تجزیه بها منتشر شده توسط سازمان برنامه و بودجه (سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور) در سال های 80، 89، 94 (این آنالیز ها را می توانید از بخش آنالیز بهادر سایت کارگشا دریافت نمایید.)

  2. آنالیزهای منتشر شده توسط شرکت مهندسی و ساختمان نفت ایران

  3. آنالیز بها منتشر شده توسط سندیکای شرکتهای ساختمانی

  4. استفاده از آنالیز بها موجود در کتب درسی که بر مبنای زمان سنجی اساتید معتبر دانشگاهی تا قبل از انتشارات جدید توسط سازمان های معتبر دولتی در دسترس بوده است.

  5. استفاده ار تجربه افراد با تجربه کارگاهی با سوابق اجرایی مرتبط با حوزه مورد نظر.

منبع : کارگشا

  • ۹۹/۱۲/۱۴
  • sazeh plus

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی